Lütfen bana söyle! Helsinki'deki merkezi istasyondan havaalanına nasıl gidilir?
Platform 17'ye git, oradan P, I trenleri kalkıyor. Kondüktörden bir bilet al, 3 €, yanlış hatırlamıyorsam
Belirtilenler gibi, trenler p, düzenli olarak çalışıyor. Sadece hatırlamanız gereken, kalkıştan önce istasyondaki makinadan (veya hsl uygulamasından) ABC biletini almanız gerektiğidir, bu durumda maliyeti 4,10€ olacaktır. Trende müfettişten satın alırken 100€ ek bir ücret/ceza vardır. Müfettişler düzenli olarak kontrol yapıyor.
Ve otobüsler çalışmıyor mu? Belki sürücüden bilet alabilirsiniz?
@Irina: Otobüs çalışıyor. Ama bu karmaşa ne? Yine de bir fiyat. İstasyonda, terminallerde HSL terminalleri var, biletinizi oradan alabilirsiniz. ABC bölgeleri için bilet.
@Irina: 600 numaralı otobüs çalışıyor. Ama içeride bilet de alamazsınız. Eğer hsl uygulamanız yoksa, ana tren istasyonlarında ve otobüs terminalinde bozuk parayla veya kartla kağıt bilet satan makineler var. r-kioskların bulunduğu birçok yer var, küçük dükkanlar. Seyahat kartları da satıyorlar ama yaklaşık +0.5 ek ücretle.
@Irina: Tren daha hızlı, daha konforlu ve farklı şehir gelişmelerini göreceksiniz (gündüzse), tuvaletler var. Trenle seyahat daha konforlu ve ilginçtir, özellikle çocuklarla birlikteyseniz.
Banliyö treni neredeyse dairesel olarak çalışıyor. İster bir yönde ister diğer yönde merkez istasyondan binebilirsiniz. Bunu HSL uygulamasında kontrol edebilir, aynı zamanda bir bilet de satın alabilirsiniz.
Yanılıyorsunuz, trende zaten bir bilet olmalı. Ya uygulamada ya da istasyonda bir tane almanız gerekiyor. Bölgeler ABC, 4.1€